Saturday, August 31, 2013

8 Tips Mengenali G-Guy Menggunakan Media Maya (Tahap Kacang Cap Babun)..

Ini kaedah yang selalu cheq guna tiap kali membuat penyiasatan kecil-kecilan. Bahkan budak kecik tahap pakai lampin pon tahu guna.

  1. Sekarangkan senang dengan adanya dunia maya yang berada dihujung jari, semua maklumat boleh diperolehi. Korang boleh check korang nyer kawan or adik or abang or abang ipar or suami korang (bagi para wanita) or boyfriend korang (bagi wanita & juga lelaki) nyer alamat email di facebook. Maka en.fb akan buat jujuk silang untuk anda. OR
  2. Jikalau korang takde alamat email, korang juga bleh guna nama penuh atau nama samaran yang diorang selalu gunakan search gak dengan en.fb.
  3. Bila dah dapat akaun fb yang betul, korang boleh la buka akaun tersebut dan melihat sekitar dan segenap penjuru akaun tersebut. Itu jika akaun tersebut dibuka kepada umum lah. Jika telah di private kan maka anda perlu menggunakan kaedah ke-4 seperti dibawah.
  4. Kaedah ini akan mengambil masa yang agak lama jugak lah, mengikut kesungguhan anda. Wujudkan akaun fb yang kedua a.k.a fake accnt. Kerja cheq dulu menjadi mudah sebab dulu ada buat 4 fake akaun sebab ketagih bermain FV. Hahahaha.. Ok, kita sambung. Lepas dah ada fake akaun, korang add la seramai mungkin G-guy yang korang kenal. Dan langkah terakhir korang add lah akaun sasaran korang tadi. Lepas tu korang boleh melihat mutual friends yang korang kongsikan. Jika terdapat lebih daripada 10 G-guy dalam mutual friends. Maka sah orang yang anda cari tu adalah sesuatu.
  5. TETAPI. Jika selepas anda di add dan masih tidak dapat melihat friends list akaun fb tersebut. Anda perlu melakukan penyiasatan yang lebih mendalam kerana tindakan itu adalah tersangat mencurigakan. Kaedahnya dengan melihat gambar or posting di wall. Macam ner tu??
  6. Anda perlu melihat siapakah makhluk-makhluk yang meng-like dan meng-komen di wall sasaran anda. 
  7. Jika boleh baca komen-komen, silakan baca dan lihat bentuk ayat komen tersebut. Adakah berbau belacan atau berbau taik. Hak hak hak... Jika ya. Anda boleh klik akaun tersebut dan ulangi langkah ke-3.
  8. Jika anda tidak dapat membaca komen tersebut, anda boleh melihat siapakah yang menjadi peng-like tegar post di wall tersebut. Jika terdapat makhluk yang rajin meng-like post di wall itu, anda boleh mengulangi langkah ke-7.

Kaedah diatas juga boleh digunakan untuk meng-skodeng orang yang anda minat. Sekian sahaja untuk kali ini. Jumpa lagi dimasa akan datang. Merdekakan diri anda dari belenggu misteri lelaki hipokrit.. Selamat Menyambut Hari Ke-Merdeka-an Malaysia : )

6 comments:

Unknown said...

alaaaaa.... nk.yg ke-9 please.... please... please... yg ke-10 gak... lalala~

adamiedamuss said...

ang nak spy sape yot??

Putera said...

Saya comel..

adamiedamuss said...

Yerrr...sgt comel..

aaa said...

okey boleh try..hehehehe...

adamiedamuss said...

sila-sila...jgn malu2